Gradstu

گذراندن دوره‌ی دکتری در دانشگاه آزاد، آسان‌تر از همیشه! مشاوره تخصصی، همراهی در تمام مراحل، خدمات نوین

Gradstu

گذراندن دوره‌ی دکتری در دانشگاه آزاد، آسان‌تر از همیشه! مشاوره تخصصی، همراهی در تمام مراحل، خدمات نوین

Gradstu

Gradstu: همراهی شما در مسیر دشوار دکتری!
به جمع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که Gradstu را برای گذراندن دوره‌ی تحصیلات تکمیلی خود انتخاب کرده‌اند، بپیوندید!

Gradstu توسط جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهی کشور، باهدف ارائه‌ی خدمات آموزشی و مشاوره‌های پژوهشی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، به‌ویژه دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌اندازی شده است.

ما در Gradstu:
با ارائه‌ی خدمات نوین و به‌روز، به شما در توان‌افزایی و ارتقای سطح علمی‌تان کمک می‌کنیم.
تجربه‌ای شیرین و لذت‌بخش از تحصیلات تکمیلی را برایتان رقم می‌زنیم.
از طریق همکاری با برترین و خبره‌ترین کارشناسان فعال در حوزه‌ی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی، در تمام مراحل تحقیق و نگارش پایان‌نامه در کنار شما خواهیم بود.

خدمات Gradstu شامل:

• مشاوره انتخاب رشته و گرایش: به شما در انتخاب رشته و گرایش مناسب با علایق و توانایی‌هایتان کمک می‌کنیم.
• ارائه‌ی خدمات آموزشی: دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه‌های مختلف مرتبط با تحصیلات تکمیلی برگزار می‌کنیم.
• مشاوره پروپوزال و رساله: در نگارش پروپوزال و رساله دکتری شما را راهنمایی و یاری می‌کنیم.
• ارائه‌ی خدمات آماری: در انجام تحلیل‌های آماری و تهیه نمودارها و جداول به شما کمک می‌کنیم.
• ویرایش: رساله دکتری شما را به‌صورت تخصصی ویرایش می‌کنیم.
• ارائه‌ی خدمات ترجمه: مقالات و متون علمی شما را به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کنیم.

با Gradstu، تحصیلات تکمیلی خود را با خیالی آسوده و به‌دوراز دغدغه پشت سر بگذارید!

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است

اولین نکات در نگارش یک پیشنهاده (پروپوزال)

چهارشنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۴۹ ب.ظ

مواردی که برای شروع باید به آن‌ها دقت کنید

لوگوپیش از نگارش پیشنهاده (پروپوزال) پایان‌نامه/رساله، شما باید بیشتر دوره‌های درسی را گذرانده باشید و مروری گسترده روی متون پژوهشی انجام داده باشید. شما باید درکی کامل از ملزومات تحقیق و تحقیقات پیشین انجام شده توسط سایر محققان در همان زمینه داشته باشید. مهم‌تر از همه، شما باید موضوع تحقیقاتی خود را با همکاری استاد راهنمای خود مشخص کنید.

توصیه می‌شود برای بسط یک موضوع تحقیقاتی، ابتدا دو تا سه موضوع را انتخاب کرده و آن‌ها را گسترش دهید و در نهایت روی یک موضوع برای توسعه بیشتر تمرکز کنید. پیش از شروع فرایند تحقیقاتی، سؤالات زیر را از خود بپرسید:

- سهم دانش در رشته تحصیلی شما چیست؟

- آیا پیش‌تر توسط دیگران انجام شده است؟

- چارچوب نظری مطالعه چیست؟

- فرضیه‌ها یا سؤالات تحقیق چیست؟

- آیا داده‌ها، در صورت نیاز، در دسترس هستند؟

- چگونه داده‌ها را جمع‌آوری کنیم؟

- روش‌های مناسب در تجزیه‌وتحلیل داده‌ها چیست؟

- نتایج نهایی مورد انتظار شما چیست؟

- آیا می‌توان پایان‌نامه/رساله را در بازه زمانی پیش‌بینی شده انجام داد؟


کارهایی که باید انجام دهید

  1. نوشتن پایان‌نامه/رساله آغاز یک کار علمی است. شما باید پایان‌نامه/رساله‌ای بنویسید که بتوانید باتوجه‌به منابع در دسترس و چارچوب زمانی فعلی خود آن را مدیریت کنید.
  2. به یاد داشته باشید توسعه موضوع تحقیق و نوشتن پیشنهاده در عرض یک هفته امکان‌پذیر نیست.
  3. شما باید زمان کافی برای گسترش موضوع تحقیق و پیشنهاده خود را پیش از پایان ضرب‌الاجل  مشخص شده توسط گروه، دانشکده و یا واحد دانشگاهی خود تعیین کنید.
  4. شما برای انجام تحقیق کتابخانه‌ای خود به زمان نیاز دارید و مطمئن شوید که تمام مسائل مربوط به تحقیق پیشنهادی خود را درک می‌کنید.
  5. ممکن است به زمانی نیاز داشته باشید تا در مورد روش‌های تحقیق خاصی که پیشنهاد استفاده از آنها را دارید یاد گرفته و در آن‌ها تخصص پیدا کنید. شما باید در این فرایند با استاد راهنما خود مشورت کنید و پذیرای هر توصیه‌ای باشید که او ممکن است مایل به ارائه آن باشد.
  6. قبل از انجام هرگونه کاری باید بدانید نسخه نهایی پایان‌نامه/رساله شما تقریباً چه شکلی است. در پایان  محصول نهایی استخراج شده از پیشنهاده شما، همان پایان‌نامه/رساله‌ای است که قصد دارید آن را بنویسید؛ بنابراین پیش از نگارش پیشنهاده، نگاهی به چند نمونه از محصولات نهایی، یعنی پایان‌نامه/رساله‌های موجود در زمینهی تحقیقاتی خود، بیندازید. در صورت امکان، نسخه‌هایی از پایان‌نامه/رساله‌های گذشته را که استاد راهنما تأیید کرده است، تهیه کنید. با در اختیار داشتن یک نمونه از پایان‌نامه/رساله موفق می‌توانید آماده‌سازی خود را بسیار آسان‌تر کنید.
  7. پیشنهاده شما احتمالاً پیش از اینکه آماده ارسال آن شوید چندین پیش‌نویس را پشت سر می‌گذارد. پیش از انجام هرگونه اصلاح، باید هر پیش‌نویس را برای چند روز یا حتی یک هفته کنار بگذارید و سپس آن را مورد بازبینی قرار دهید. با این کار ذهن شما مقداری از پیش‌نویسی که آماده کرده‌اید فاصله می‌گیرد و به شما امکان می‌دهد اشتباهات یا شکاف‌های منطقی را که قبلاً نمی‌توانستید ببینید را تشخیص دهید.

رعایت این بازه‌ی زمانی همچنین این امکان را به شما می‌دهد که جهت دریافت توصیه‌های لازم، پیشنهاده خود را به استاد راهنمای خود نشان دهید.


کاری که نباید انجام دهید

نباید به دلیل توجه‌نکردن به بازه‌های زمانی مشخص، در تهیه پیشنهاده خود عجله به خرج دهید. به یاد داشته باشید که فقط اگر چند روز قبل از پایان مهلت‌های مشخص شده، آماده‌سازی پیشنهاده خود را شروع کنید، پیشنهاده باعجله انجام می‌شود و به‌احتمال زیاد نتیجه‌ی خوبی از آن دریافت نخواهید کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۴۹
مدیر استارتاپ

چگونه یک پیشنهاده (پروپوزال) را آماده کنیم (مقدمه)

جمعه, ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۱ ق.ظ

مقدمه

تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، (مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی) برای اتمام دوران تحصیلی خود ملزم به نگارش نتیجه‌ی تحقیقات خود در قالب پایان‌نامه و رساله هستند. 

در ایران مقطع کارشناسی ارشد به طور استاندارد در چهار ترم (دو سال) و مقطع دکتری تخصصی برای هشت ترم (چهار سال) در نظر گرفته شده است. 

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد معمولاً دو ترم نخست تحصیل خود را صرف گذراندن دروس تخصصی می‌کنند و در ترم سوم واحد پایان‌نامه را اخذ می‌کنند. 

بااین‌حال دانشجویان معمولاً در فصل تابستان و پس از اتمام امتحانات اقدام به انتخاب موضوع برای پیشنهاده (پروپوزال) خود می‌کنند و تا پیش از ترم سوم و انتخاب واحد بسیاری از امور مربوط به نگارش پیشنهاده خود را انجام می‌دهند.

پس از نگارش پیشنهاده و تصویب آن در گروه آموزشی، دانشجوی می‌تواند پس از شش ماه برای دفاع از پایان‌نامه خود اقدام کند. 

روند تصویب پیشنهاده برای دانشجویان دکتری تخصصی غیرپزشکی کاملاً متفاوت است. این دسته از دانشجویان باید پس از گذراندن کلیه دروس خود، در آزمون جامع شرکت کنند و در صورت کسب نمره قبولی در این آزمون می‌توانند پیشنهاده خود را ارائه دهند. لازم است تمام دانشجویان در مقطع دکتری تخصصی، طی یک جلسه با حضور اساتید راهنما، مشاور و داوران نسبت به دفاع از پیشنهاده خود اقدام کنند. تنها در صورت تأیید هیات داوران، امکان تصویب پیشنهاده دانشجو وجود خواهد داشت. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یک سال پس از تصویب پیشنهاده خود می‌توانند به‌شرط برآورده‌شدن شروط لازم در پیش‌دفاع متمرکز شرکت کنند و پس از آن به‌شرط برآورده‌شدن شروط آموزشی و کسب امتیازات پژوهشی لازم، می‌توانند از رساله خود دفاع کنند.

بنابر این کاملاً روشن است کیفیت پیشنهاده تاثیری مستقیم بر روی روند تصویب آن و زمان دفاع و فراغت از تحصیل دانشجویان دارد. همچنین استخراج یک پیشنهاده با کیفیت، بر روی نگارش یک پایان‌نامه و یا یک رساله استاندارد و قابل قبول بسیار تاثیر گذار است.

ما قصد داریم در این سلسله نوشتارها، برخی از مهمترین نکات در نگارش یک پیشنهاده با کیفیت را شرح دهیم. با ما همراه باشید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۰:۱۱
مدیر استارتاپ

چرا شما باید به Gradstu اطمینان کنید؟

جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۰۹ ق.ظ

سلام

در مواجه با سایت gradstu.ir و صفحه در اینستاگرام، instagarm.com/gradstu.ir، احتمالاً این پرسش برای شما تداعی می‌شود:

چرا با وجود این همه کافی نِت، سایت و صفحه در فیسبوک و اینستاگرام، باید به Gradstu.ir اطمینان کنم؟


این پرسش به طور کاملاً طبیعی ظاهر می‌شود و پرسشی کاملاً آگاهانه است. ما تلاش می‌کنیم به مرور زمان و طی چندین نوشتار، دلایل خود را برای شما توضیح دهیم. مسلماً پس از مدتی به این نتیجه خواهید رسید که اطمینان شما کاملاً عقلانی است.

شما احتمالاً تا کنون بارها برای انجام کارهای خود به کافی نت مراجعه کرده اید. شاید از کافی نت درخواست کرده اید که برخی از ثبت نامهای شما را در دانشگاه انجام دهد. یا شاید حتی اساتید شما برای میان ترم و پایان ترم، نمره ای به عنوان تحقیق در نظر گرفته اند و معمولاً واکنش دانشجویان این است که به نزدیکترین کافی نِت دانشگاه مراجعه می کنند و با پرداختی مبلغی، چند صفحه کاغذ بی سر و ته به عنوان تحقیق دریافت می کنند. این کاغذها (و نه تحقیق‌ها) معمولاً آنقدر بی‌ارزش هستند که حتی استاد شما نیز رغبتی به مطالعه آن ندارد. کار شما با دریافت این خدمت از کافی به اتمام می‌رسد. مسلماً با مواجه با موضوع تحقیقاتی جدید، شما دوباره به کافی نت مراجعه خواهید کرد. در مورد یک کافی نِت باید این را بدانید، متصدی یک کافی نِت، الزماً از شما آگاهانه‌تر رفتار نمی‌کند. او صرفاً به نیاز شما آگاه است.

با گسترش شبکه‌های اجتماعی، ما با پدیده کافی نتهای مجازی نیز مواجه شده‌ایم. اشخاص حقیقی و حقوقی که خدمات خود را در فضای مجازی معرفی می‌کنند و از این شیوه برا جذب مخاطبان خود استفاده می کنند. بسیاری از این گروه‌ها، با بهره گیری از امکانات شبکه‌ی جهانی اینترنت و صد البته برخورداری از تجربه‌ای فراوان که طی ماه‌ها و سال‌ها به دست آمده است، می‌توانند خدمات قابل قبولی به کاربران خود ارائه دهند. در مواردی هم ممکن است بنابر دلایلی، کاربر یا دانشجو از خدمتی که دریافت کرده است، ناراضی باشد.

در سالهای اخیر با افزایش تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های سراسر کشور، به خصوص دانشگاه آزاد اسلامی، پدیده‌ای با عنوان پایان نامه/رساله نویسی شدیداً افزایش پیدا کرده است. متاسفانه به دلیل گسترش مدرک گرایی در کشور، برخی از دانشجویان صرفاً خواهان اخذ مدرک هستند و هیچ علاقه‌ای ندارند تا در دوران تحصیلات تکمیلی آورده جدیدی را کسب کنند. این دانشجویان پس از فراغت از دانشگاه، هیچ تفاوتی با نخستین روز قبولی در دانشگاه ندارند.

لازم است در همین ابتدا در خصوص Gradstu.ir بدانید که: ما در کار نگارش پایان نامه/رساله نیستیم. ما فقط به شما کمک می‌کنیم تا این مسیر را راحتتر طی کنید. خود من تمامی مراحل از کارشناسی تا دکتری تخصصی را برترین دانشگاه‌های کشور پشت سر گذاشته ام و هدایت گروهی از بهترین‌ها را نیز بر عهده دارم.

در پستهای بعدی، سایر تفاوتهای Gradstu.ir برای شما شرح داده خواهد شد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۰۰:۰۹
مدیر استارتاپ