Gradstu

گذراندن دوره‌ی دکتری در دانشگاه آزاد، آسان‌تر از همیشه! مشاوره تخصصی، همراهی در تمام مراحل، خدمات نوین

Gradstu

گذراندن دوره‌ی دکتری در دانشگاه آزاد، آسان‌تر از همیشه! مشاوره تخصصی، همراهی در تمام مراحل، خدمات نوین

Gradstu

Gradstu: همراهی شما در مسیر دشوار دکتری!
به جمع دانشجویان دکتری دانشگاه آزاد اسلامی که Gradstu را برای گذراندن دوره‌ی تحصیلات تکمیلی خود انتخاب کرده‌اند، بپیوندید!

Gradstu توسط جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهی کشور، باهدف ارائه‌ی خدمات آموزشی و مشاوره‌های پژوهشی به دانشجویان تحصیلات تکمیلی، به‌ویژه دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌اندازی شده است.

ما در Gradstu:
با ارائه‌ی خدمات نوین و به‌روز، به شما در توان‌افزایی و ارتقای سطح علمی‌تان کمک می‌کنیم.
تجربه‌ای شیرین و لذت‌بخش از تحصیلات تکمیلی را برایتان رقم می‌زنیم.
از طریق همکاری با برترین و خبره‌ترین کارشناسان فعال در حوزه‌ی پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی، در تمام مراحل تحقیق و نگارش پایان‌نامه در کنار شما خواهیم بود.

خدمات Gradstu شامل:

• مشاوره انتخاب رشته و گرایش: به شما در انتخاب رشته و گرایش مناسب با علایق و توانایی‌هایتان کمک می‌کنیم.
• ارائه‌ی خدمات آموزشی: دوره‌های آموزشی تخصصی در زمینه‌های مختلف مرتبط با تحصیلات تکمیلی برگزار می‌کنیم.
• مشاوره پروپوزال و رساله: در نگارش پروپوزال و رساله دکتری شما را راهنمایی و یاری می‌کنیم.
• ارائه‌ی خدمات آماری: در انجام تحلیل‌های آماری و تهیه نمودارها و جداول به شما کمک می‌کنیم.
• ویرایش: رساله دکتری شما را به‌صورت تخصصی ویرایش می‌کنیم.
• ارائه‌ی خدمات ترجمه: مقالات و متون علمی شما را به زبان‌های مختلف ترجمه می‌کنیم.

با Gradstu، تحصیلات تکمیلی خود را با خیالی آسوده و به‌دوراز دغدغه پشت سر بگذارید!

۱۰ مطلب در آذر ۱۴۰۲ ثبت شده است

برنامه پیش‌دفاع بهمن ماه 1402

سه شنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۰۲:۰۴ ب.ظ

 برنامه پیش‌دفاع بهمن‌ماه ۱۴۰۲ به شرح زیر اعلام می‌شود:

 

  •  آخرین زمان مکاتبه واحدها برای برطرف‌کردن مشکلات احتمالی دانشجویان ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
  •  
  •  آخرین زمان تکمیل و ارسال مستندات پیش‌دفاع توسط دانشجویان (مرحله ۷ پژوهشیار) تا ساعت ۱۴ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۹

 تبصره:

دانشجویان در انتخاب رشته - گرایش دقت کافی داشته باشند. همچنین باتوجه‌به تخصصی بودن کمیته‌های پیش‌دفاع، از انتخاب گرایش با عنوان "فاقد گرایش" جداً خودداری کنند.

  •  آخرین زمان تأیید و ارسال مستندات پیش­دفاع توسط استاد راهنمای اول (مرحله ۹ پژوهشیار) تا ساعت ۱۴ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۱ است.
  •  آخرین زمان تأیید و ارسال مستندات پیش­دفاع توسط واحدهای دانشگاهی (مرحله ۱۰ پژوهشیار) تا ساعت ۱۴ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۷ است.
  •  زمان رزرو جلسه پیش­دفاع برای دانشجویانی که پیش­تر در پیش­دفاع شرکت کرده‌اند و عدم کفایت گرفته­اند صرفاً ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ است.

 

 تبصره:

چنانچه این دسته از دانشجویان در تاریخ اعلام شده اقدام به رزرو جلسه ننمایند، مسئولیت تکمیل‌شدن کمیته به عهده دانشجو است.

  •  زمان رزرو جلسه برای تمامی دانشجویان روزهای یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۴ و دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۵

 

 نام کاربری: شماره همراه ثبت شده در پروفایل کاربری سامانه پژوهشیار

 

 رمز ورود: شماره دانشجویی درج شده در پروپوزال بارگذاری شده در سامانه پژوهشیار.

 

 توجه:

 

دقت کنید رمز ورود شماره دانشجویی درج شده در پروپوزال بارگذاری شده در سامانه پژوهشیار است و نه شماره دانشجویی ثبت شده در پروفایل کاربری.

 

چنانچه در هنگام رزرو، با پیامی مبنی بر تکمیل ظرفیت مواجه شدید، صبور باشید و صرفاً از طریق ارسال تیکت در سامانه‌ی اقدام به طرح موضوع کنید. لطفاً در تیکت ارسالی حتماً رشته و گرایش تحصیلی خود را به‌صورت دقیق بیان کنید.

 

  •  آغاز جلسات از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۰۱

 

 تبصره:

دانشجویانی که پیشتر ۲ بار عدم کفایت گرفته‌اند، فقط در صورت سپری‌شدن ۳ ماه از تاریخ دریافت آخرین عدم کفایت و اخذ مجوز از معاونت‌های موضوعی، مجاز به شرکت در این دوره هستند. مسئولیت اجرای این تبصره بر عهده واحد دانشگاهی است.


بنر 2

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آذر ۰۲ ، ۱۴:۰۴
مدیر استارتاپ

لزوم هوشمندی در استفاده از هوش‌‍ مصنوعی

شنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳ ب.ظ

 اخیراً شما در فضای مجازی با محتواهای حیرت‌انگیزی از کاربرد هوش مصنوعی در انجام امور مربوط به پروپوزال، پایان‌نامه، رساله و مقاله مواجه می‌شوید. مواردی نظیر اینکه می‌توانید در کمتر از ۱۰ دقیقه پروپوزال خود را بنویسید. کمتر از چند دقیقه منابع و مراجع تحقیقات خود را مرتب کنید. فقط در چند دقیقه کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی بگیرید (البته این یک شوخی است) .

هشدار 

خطرناک‌ترین استفاده‌ای که می‌توانید از هوش مصنوعی کنید این است که از هوش مصنوعی بخواهید برای شما تولید محتوا انجام دهد. بگذارید با یک جمله تکلیف این تبلیغات را مشخص کنم: کلاه برداری.

چه باید کرد

 شما به‌عنوان یک پژوهشگر باید به این نکته مهم دقت کنید که هوش مصنوعی ابزاری در دست شما محسوب می‌شود که باید از آن به‌صورت بهینه و هوشمندانه استفاده کنید. هوش مصنوعی به‌هیچ‌عنوان پژوهش را خلق نمی‌کند. هوش مصنوعی برای شما مقاله نمی‌نویسد. ولی هوش مصنوعی می‌تواند نتایج حاصل از پژوهش شما را بررسی کند. هوش مصنوعی می‌تواند سازگاری نتایج شما را هم بررسی کند. هوش مصنوعی می‌تواند نقاط سیاه پژوهش را به شما نشان دهد. دقیقاً همان‌هایی که برای داورانی که برون‌داد پژوهشی شما را بررسی می‌کنند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند.

  •  هوش مصنوعی می‌تواند به شما در یافتن روابط پنهان در داده‌های پژوهش کمک کند.
  •  هوش مصنوعی می‌تواند به شما در توضیح نتایج پژوهش کمک کند.
  •  هوش مصنوعی می‌تواند متن تحقیقات شما را بادقت قابل‌قبولی مطالعه کرده و پیشنهادهایی برای بهبود نوشتار پژوهش به شما ارائه دهد. برای دانشجویانی که مقالاتی به زبان انگلیسی می‌نویسند استفاده از این قابلیت هوش مصنوعی می‌تواند بسیار کمک‌رسان باشد.
  • چندین ربات هوش مصنوعی وجود دارند که می‌توانند کدهای زبان‌های برنامه‌نویسی را بررسی کنند و پیشنهاداتی برای بهینه‌سازی کدهای شما ارائه دهند.

 استفاده‌های این‌چنینی از هوش مصنوعی نه‌تنها هیچ‌گونه ایرادی ندارد، بلکه کاملاً حرفه‌ای قلمداد می‌شود و به شما به‌عنوان یک پژوهشگر کمک می‌کند تا بتوانید نتایج خود را مورد ارزیابی قرار دهید.

خطرات استفاده نابجا از هوش مصنوعی

 در نهایت برای اینکه به شما نشان دهم استفاده نابجا از هوش مصنوعی در تولید مقاله تا چه حد می‌تواند خطرآفرین باشد، به موارد زیر اشاره می‌کنم

  •  در چندساله اخیر، تمامی مقالات توسط ناشرین معتبر پیش از چاپ توسط هوش مصنوعی بررسی می‌شوند.
  •  ناشرین می‌توانند با استفاده از هوش مصنوعی، تعیین کنند چه میزان از مقاله شما توسط سایر هوش‌های مصنوعی نگارش شده است.
  •  ناشرین با استفاده از هوش مصنوعی خود سازگاری پژوهش شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.
  •  ناشرین با استفاده از هوش مصنوعی، با داده‌کاوی مقالاتی که پیش‌تر منتشر شده است، می‌توانند نتایج پژوهش شما را مورد ارزیابی قرار دهند.

دقت داشته باشید، حتی اگر مقاله شما چاپ هم شود، اگر ناشر در آینده متوجه شود که به هر دلیلی مقاله شما مصداق یک جعل علمی محسوب می‌شود، آن مقاله را سلب اعتبار خواهد کرد و شما به‌عنوان نویسنده آن مقاله در فهرست سیاه قرار خواهید گرفت.

پس توصیه ما به شما این است که از هوش مصنوعی، هوشمندانه استفاده کنید.


بنر 2

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آذر ۰۲ ، ۱۲:۰۳
بهرنگ مستقل

دانشگاه آزاد اسلامی با تأخیر در اعلام زمان‌بندی دوره جدید، می‌تواند مشکلات جدید برای دانشجویان و واحدهای دانشگاهی ایجاد کند.

تا امروز 24 آذرماه، دانشگاه آزاد اسلامی برنامه زمان‌بندی دوره سیزدهم پیش‌دفاع را منتشر نکرده است. یکی از دلایل این امر می‌تواند به درازا کشیدن دوره‌ی تکمیلی دوازدهم باشد. دوره‌ای که صرفاً برای متأخرین و بازماندگان در نظر گرفته شده بود.

ولی دانشگاه آزاد باید به این نکته مهم دقت کند که با تأخیر در اعلام برنامه زمان‌بندی دوره سیزدهم، ممکن است مشکلاتی را برای دانشجویان و واحدهای دانشگاهی ایجاد کند. قبلاً در مقاله‌ای به این موضوع اشاره کرده بودیم که شواهد نشان‌دهنده آن است که زمان‌بندی دوره سیزدهم حتماً تغییر خواهد کرد و دانشگاه باید نسبت به اعلام جداول زمانی جدید اقدام کند. متأسفانه تا کنون چنین اقدامی و توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام نشده است.

دانشجویان باید دقت کنند که این دوره، آخرین دوره در نیمسال اول سال تحصیلی است که و اگر نتوانند در این دوره شرکت کنند، برای شرکت در دوره بعد باید شهریه جدیدی پرداخت کنند.


بنر 2

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۰۲ ، ۱۰:۴۰
مدیر استارتاپ

ثبت‌نام نقل‌وانتقال و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تا روز سه‌شنبه ۵ دی‌ماه ادامه دارد.

 

 به گزارش روابط‌عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت‌نام نقل‌وانتقالات و میهمانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که از روز دوشنبه 20 آذرماه آغاز شده است، تا روز سه‌شنبه 5 دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

 متقاضیان برای ثبت‌نام به سامانه مدیریت نقل‌وانتقالات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی (منادا) به نشانی http://monada.iau.ir مراجعه کنند.

 باتوجه‌به اینکه تمامی مراحل فرایند رسیدگی به درخواست‌های نقل‌وانتقال و میهمانی از طریق سامانه منادا قابل‌پیگیری است، متقاضیان از مراجعه حضوری به سازمان مرکزی خودداری کنند.

 لازم به ذکر است صرفاً درخواست متقاضیانی بررسی خواهد شد که شماره پرونده از طریق سامانه دریافت کرده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آذر ۰۲ ، ۱۴:۳۴
مدیر استارتاپ

کد اخلاق و شرایط اخذ آن چیست؟

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۰۰ ق.ظ

مقدمه

اخیراً مباحث مربوط به رعایت ملاحظات اخلاقی در پژوهش‌ به خصوص پژوهش‌های بالینی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. برای بسیاری از مجلات، پذیرش مقالات دانشجویان منوط به ارائه کد اخلاق است. متاسفانه بسیاری از دانشجویان بدون اخذ کد اخلاق، فعالیت پژوهشی خود را آغاز می‌کنند و نگارش مقاله خود را انجام می‌دهند. این دانشجویان برای چاپ مقالات خود با مشکلات جدی مواجه می‌شوند و در بیشتر مواقع نمی‌توانند مقالات خود را به چاپ برسانند.

باید به این مورد مهم اشاره کنیم که اخذ کد اخلاق، باید پیش از شروع تحقیقات بالینی و یا ارسال پرسشنامه برای سایرین انجام شود.

تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علوم پزشکی، روانشناسی سلامت، روانشناسی بالینی و تربیت بدنی ملزم به اخذ کد اخلاق هستند.

ولی کد اخلاق واقعاً چیست و چرا اخد آن الزامی است؟ دانشجویان دانشگاه آزاد چگونه باید کد اخلاق را اخذ کنند؟ در ادامه ما به این پرسشها پاسخ می‌دهیم.

ملاحظات اخلاقی چیست؟

 ملاحظات اخلاقی در پژوهش، مجموعه‌ای از اصول و ارزش‌هایی است که محققان باید در انجام تحقیقات خود رعایت کنند. این ملاحظات به‌منظور محافظت از حقوق و منافع ذی‌نفعان پژوهش، از جمله شرکت‌کنندگان در پژوهش، جامعه، و خود محقق تدوین شده است. اگر پژوهشی ملاحظات اخلاقی را رعایت کرده باشد، برای آن یک کد، به عنوان کد اخلاق اخذ می‌شود.

مهمترین اصول برای اخذ کد اخلاق چیست؟

 مهم‌ترین اصول برای اخذ کد اخلاق در پژوهش عبارت‌اند از:

 احترام به حریم خصوصی: محققان باید از جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات شخصی افراد بدون رضایت آنها خودداری کنند.

 آزمایش بی‌خطر: محققان باید از انجام آزمایشاتی که برای شرکت‌کنندگان خطرناک است خودداری کنند.

 اعلام منافع بالقوه: محققان باید در صورت وجود هرگونه منافع شخصی یا مالی در نتایج پژوهش، آن را به ذی‌نفعان پژوهش اعلام کنند.

 مشارکت آگاهانه: محققان باید از شرکت‌کنندگان در پژوهش اطمینان حاصل کنند که اطلاعات کافی در مورد پژوهش را دریافت کرده‌اند و به طور آگاهانه در پژوهش شرکت می‌کنند.

 رازداری: محققان باید از افشای اطلاعات شخصی شرکت‌کنندگان در پژوهش بدون رضایت آنها خودداری کنند.

 علاوه بر این اصول کلی، ملاحظات پژوهشی ممکن است شامل اصول و ارزش‌های دیگری نیز باشد که باتوجه‌به نوع پژوهش و ذی‌نفعان آن تعیین می‌شود. به‌عنوان‌مثال، در پژوهش‌هایی که با کودکان انجام می‌شود، رعایت اصول خاصی مانند حفاظت از کودکان از آسیب‌های جسمی و روانی ضروری است.

 رعایت ملاحظات پژوهشی و اخذ کد اخلاق، در پژوهش اهمیت زیادی دارد و به حفظ اعتبار و ارزش پژوهش کمک می‌کند. همچنین، رعایت این ملاحظات به محافظت از حقوق و منافع ذی‌نفعان پژوهش کمک می‌کند و به اطمینان از انجام پژوهشی مسئولانه و اخلاقی منجر می‌شود.

نهادهای متولی صدور کد اخلاق در ایران کدام‌ها هستند؟

در ایران، ملاحظات اخلاقی در پژوهش توسط نهادهای مختلف، از جمله وزارت بهداشت، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها، و انجمن‌های علمی تدوین شده است. محققان ایرانی باید در انجام تحقیقات خود از این ملاحظات پیروی کنند. به طور خاص، وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، متولی صدور کد اخلاق است. این کد توسط کمیته‌هایی به نام کمیته اخلاق در پژوهش صادر می‌شود.

در اینجا چند نکته برای رعایت کد اخلاق در پژوهش آورده شده است:

  1. قبل از شروع پژوهش، از کد اخلاق در پژوهش آگاه شوید و آن را مطالعه کنید.
  2. در مورد اصول و ارزش‌های کد اخلاق با شرکت‌کنندگان در پژوهش صحبت کنید و آنها را از اهمیت رعایت این اصول آگاه کنید.
  3. در صورت بروز هرگونه مشکل یا ابهام در مورد رعایت کد اخلاق، با یک متخصص اخلاق در پژوهش مشورت کنید.

روند اخد کد اخلاق برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی

دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی، باید پروپوزال خود را در گروه آموزشی مطرح کنند. گروه آموزشی باید محتوای پروپوزال را بررسی کند و چنانچه ملاحظه شد که در انجام پژوهش رعایت ملاحظات اخلاقی بالا الزامی است، باید نسبت به اخذ کد اخلاق اقدامات لازم را انجام دهد.

تاکید می کنیم تمامی دانشجویان رشته‌های حوزه پزشکی، روان‌شناسی سلامت، روان‌شناسی بالینی و تربیت بدنی ملزم به اخذ کد اخلاق برای پروپوزال خود هستند.


چنانچه برای چاپ مقالات خود در رشته‌های روان‌شناسی نیاز به مشاوره دارید، با ما تماس بگیرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۰۲ ، ۰۹:۰۰
مدیر استارتاپ